/Świece żarowe – jak wykręcić urwaną świecę bez demontażu

Świece żarowe – jak wykręcić urwaną świecę bez demontażu

Jeżeli zauważamy, że nasz diesel zaczął coraz gorzej odpalać w niskich temperaturach, może to oznaczać zużyte bądź całkowicie przepalone świece żarowe. Ich wymiana zalecana jest przez producentów aut zazwyczaj raz na kilka lat, by zawsze podzespoły te były sprawne. W ten sposób nie zaskoczą nas nawet bardzo niskie, minusowe temperatury. Niestety w trakcie wymiany świec żarowych może dojść do ich zerwania. Czy wtedy jedynym rozwiązaniem jest zdejmowanie głowicy i naprawa gwintu od środka? Sprawdźmy to.

Wykręcanie od spodu

Tradycyjnie mechanicy zdejmują głowicę z silnika i próbują wykręcić urwaną świecę od spodu. Jeżeli to się nie uda, trzeba rozwiercić gniazdo i nagwintować na większy rozmiar gwintu. Trzeba jednak wiedzieć, że metoda ta – choć skuteczna – jest jednocześnie bardzo kosztowna. Wszystko dlatego, że zdjęcie głowicy wymaga bardzo dużego nakładu pracy mechaników, dodatkowo trzeba zakupić wiele nowych części. Musimy liczyć się z kosztem nowej uszczelki pod głowicą, oddaniem głowicy do planowania i tak dalej.

Wykręcanie od góry

Na szczęście dziś można bez problemu wykręcić urwaną świecę żarową bez konieczności demontażu głowicy. Usługa ta dostępna jest w bardzo wielu warsztatach, między innymi w poniższym: http://urwana-swieca-zarowa.com.pl/. Po nawierceniu pozostałości świecy do wnętrza wprowadza się ekstraktor (wykrętak), który umożliwia przyłożenie dużej siły i odkręcenie zapieczonej świecy. Jeśli i to nie wystarczy, dodatkowo można podgrzać okolice gniazda palnikiem.

Podziel się z innymi!